plog

we12plog week 10 – ready for take off!

Sunday: we go out for dinner at night, something we never really do with just the two of us. Afterwards there’s a relaxing night on the couch.

Zondag: we gaan ‘s avonds uiteten met zijn tweeën, iets wat we eigenlijk niet zo vaak doen. Daarna is het relaxen geblazen op de bank.

maandagwk10
Monday: I am captured by the sun shining and the dark clouds behind the trees from my office window. I download the Iditarod app to make sure I’m not missing any news about it.

Maandag: ik ben onder de indruk van de zon en de donkere wolken die ik vanuit het raam van mijn kantoor kan zien. Ik download de Iditarod app zodat ik niks mis van dit spektakel.

maandagwk101
Tuesday: last minute mini-shopping. At night I finish reading my book about South America. Hopefully we’re going to see the cover volcano this Saturday!

Dinsdag: nog wat last minute mini inkopen gedaan. In de avond lees ik mijn boek over Zuid-Amerika uit. Hopelijk gaan we de vulkaan op de cover zaterdag in het echt zien!

dinsdagwk10

Wednesday: after work I visit my uncle who has been hospitalized since Monday. Luckily the sun lights up my day when cycling home across the John Frost Bridge.

Woensdag: na het werk ga ik eerst naar het ziekenhuis om mijn oom te bezoeken die hier op maandag is opgenomen. Gelukkig vrolijkt de zon me op terwijl ik naar huis fiets over de John Frost brug.

woensdag1

Thursday: time to pack and prepare. In the morning I visit town and this round church catches my eye. In the afternoon I clean up my hiking shoes before packing them up.

Donderdag: tijd om in te pakken. In de ochtend ga ik naar de stad en valt de ronde kerk me op. In de middag maak ik nog even mijn wandelschoenen schoon voordat ik ze kan inpakken.

donderdagwk10

Friday: after an 18.5 hour flight we finally arrive in Santiago de Chile. The last part of the flight takes us over the Andes including Aconcagua, the highest mountain in the world outside of the Himalayas. We spend the afternoon around downtown, take selfies in front of La Moneda (the presidential palace) and at night we have dinner at my fave place in town: Como Agua Para Chocolate.

Vrijdag: na een 18.5 uur durende vlucht komen we aan in Santiago de Chile. Het laatste deel van de vlucht voert ons over de Andes en de hoogste berg ter wereld buiten de Himalaya: de Aconcagua. We brengen de middag door in het centrum, maken selfies bij het presidentieel paleis La Moneda en gaan ‘s avonds eten bij mijn favoriete restaurant in Santiago: Como Agua Para Chocolate.

wk10vrijdag

Saturday: in the morning we fly to Puerto Montt in the Lakes District. We pick up our rental car and drive to Vicente Perez Rosales National Park. The volcano of the cover doesn’t come out of the clouds but as they predicted nothing but rain we are still happy. We also have some cake as lunch, something this region is well known for.

Zaterdag: in de ochtend vliegen we naar Puerto Montt in het Merendistrict. Hier halen we onze huurauto op en rijden we naar Vicente Perez Rosales National Park. De vulkaan van de cover laat zich maar deels zien maar aangezien de weersvoorspelling alleen maar regen was, valt het ons niet tegen. Voor lunch nemen we een stuk gebak waar deze regio bekend om staat.

wk10zaterdag

After today we won’t have internet for a while. But next week we’ll be back with a plog. In the meanwhile, keep an eye out on our Facebook and Instagram!

Na vandaag hebben we een aantal dagen geen internet. Volgende week zijn we er weer met een nieuwe plog. Hou in de tussentijd onze Facebook en Instagram zeker in de gaten!