bestemming bereikbaar,  gesponsord

Bestemming Bereikbaar: van berghut tot boutique hotel

Op vakantie zijn Martijn en ik echte planners. Het liefste bouwen we onze reis propvol en regelen we alles van tevoren. Althans, zo veel mogelijk. Want als je van outdoor activiteiten en buiten zijn houdt, kun je soms niet alles van tevoren regelen. Tijdens onze laatste reis naar Patagonië wilden wij graag in Refugio Otto Meiling slapen, een door gletsjers omringde berghut gelegen op de flanken van de Cerro Tronador vulkaan. Echter bleek dat het maken van een reservering voor deze berghut niet mogelijk was en dat we er op de bonnefooi naartoe moesten lopen. Daar gaat je idee om vooraf je reis zo goed mogelijk te plannen…

refugio-otto-meiling

Gelukkig zagen we hier ook al snel ons voordeel van in. We zaten niet aan een overnachting vast en konden zelf bepalen op het moment dat het weer goed was, om naar de hut te lopen. Vanwege de hoogte van de hut is er naartoe lopen met slecht weer geen optie. We hadden vier dagen ingepland rondom Bariloche en Cerro Tronador en besloten de rest van de overnachtingen ook on the spot te regelen.

anto-otto-meilingmartijn-otto-meiling

We werden gevraagd om de website Trivago.nl eens te proberen. Tot voor kort kenden we deze site nog niet dus gingen we vlak voor onze reis eens kijken wat de mogelijkheden waren. Trivago is een verzamelpagina van zo’n 197 boekingssites die de beste aanbiedingen voor je selecteert. We surften wat rond en vonden al snel goede deals, maar die konden we nog niet boeken. We wisten immers nog niet wanneer we de overnachting ook daadwerkelijk nodig zouden hebben.

Twee weken later kwamen we aan in Patagonië en in de eerste week regende het alleen maar. Een vooraf geboekte trekking naar een berghut in Chili liep volledig in het water (letterlijk!) en al snel bleek dat enige flexibiliteit in je reisprogramma dan helemaal niet zo verkeerd is. We gooiden wat plannen om en reden naar de Argentijnse zijde van het Andes gebergte, waar het weer beter was en we hopelijk de regen achter ons konden laten. Eenmaal in Bariloche aangekomen bleek dat het de aankomende dagen mooi zou worden. Oftewel in we12travel taal: meteen de bergen in! Via Trivago hadden we binnen no time op onze iPhone de overnachtingen voor en na de trektocht geregeld.

trivago

Op Trivago vonden we de beste deals – simpelweg doordat we tot het laatste moment gewacht hadden. De nacht voor onze trektocht zaten we voor zo’n 65 dollar in een 4* hotel. Na terugkomst in de stad boekten we een hip boutique hotel met een prachtig uitzicht over Lago Nahuel Huapi voor nog geen 45 dollar per nacht. Iets was we normaal gesproken niet zouden doen, bleek nu ineens best betaalbaar te zijn…
lago-nahuel-huapi

Je boekt de overnachting niet bij Trivago zelf, maar wordt doorgeleid naar de website van de betreffende aanbieder. Dit kan een verzamelsite zijn maar bijvoorbeeld ook de site van een hotelketen, iets wat wij anders nooit checkten maar die toch best goede deals hadden.

Uiteindelijk stopte ook rondom Bariloche de zon met schijnen. Tijdens onze laatste dag regende het aan één stuk door maar gelukkig hadden we op de trektocht mooi weer gehad. Terwijl de regen met bakken uit de hemel kwam, zaten we voor weinig in een fantastisch hotel!

Tijdens deze regenachtige dag maakten we gelukkig toch een mooie tour. Via Class Adventure Travel konden we mee op een excursie naar Circuito Chico, oftewel het kleine circuit. Hier gingen we met de kabelbaan omhoog bij Cerro Campanario voor een geweldig uitzicht over de omgeving, bezochten we het chique Llao Llao Hotel en werden we beloond met een regenboog die ons de regen al weer snel deed vergeten. Het hele verslag lees je hier

Circuito-Chico-viewpoint aerosilla-selfie--shoes

Opmerking: wij reisden buiten het hoogseizoen!

Meer lezen over onze Patagonië avonturen? Check dan deze links:
het we12travel Patagonië alfabet
5 Plekken in Argentinië die je gezien moet hebben!
 Chile’s magic Huerquehue National Park

Bestemming bereikbaar is een serie waarin wij onze beste tips met jullie delen over hoe je het optimale uit je vakantie kunt halen, qua tijd, geld en meer! Klik hierom de hele serie te lezen.